Go to ...
RSS Feed

Politolog Zdeněk Zbořil zkritizoval trapnou kampaň Pirátů


Do otevření volebních místností zbývá 88 dní  //  Všichni proti Pirátům. Stali se terčem útoků

Piráti si na sebe upletli bič, když na sociálních sítích zveřejnili fotku poslance Michálka, jak lasem chytá korupčníka s taškou peněz ze hry Dostihy a sázky. Jeden člen Pirátské strany dokonce prozradil, že se raději od kampaně distancoval, protože je to „kolaps v přímém přenosu“. Moderátor podcastu Insider Tomáš Jirsa Michálka s lasem dokonce nazval „paralympiádou politického marketingu“. Smršť posměchu gradovala i další poznámkou na sociální síti, že jejich počínání připomíná jeden bizár z dílny KDU-ČSL. Facebookový glosátor Jan Paluska naposledy prý podobné pocity zažil, když v roce 2010 lidovci umístili na hřbitovní zeď svůj plakát s nápisem „Dobrý den je, když se sejde celá rodina“. Piráti po kritice raději fotku stáhli.

„Podle mého názoru jsou takové věci malicherné a svědčí o nezkušenosti některých pirátů s tím, jak se u nás doma dělá politika. Nemůžeme si jim ani divit, protože jsou v takové situaci podruhé a přízeň médií byla natolik nekritická, že se začínali domnívat, že jde jen o nějaké teatralizované aktivity, které jim s pomocí politického zákulisí naženou voliče k volebním urnám,“ uvedl Zbořil. „Podle mého názoru nekriticky komentované a dost nedůvěryhodné výsledky předvolebních preferencí vytvořily situaci, že se Piráti stali, dokonce i se svým ‚honem na Babiše‘, příliš velkou konkurencí jiných politických stran. Jejich předčasné oslavy možného volebního vítězství obrátily pozornost všech ostatních proti nim a tak se stali terčem někdy až nesmyslných útoků dokonce i na drobné hříchy, na které už mnozí z nich dávno zapomněli. Jejich heslovitý politický program se dnes už neliší od reklamních letáků kdekoho, a bude to asi velká práce přesvědčit voliče, že jeden plakát, jakkoli nepovedený, a jedno politické heslo, jakkoli naivní, pověst politické strany ani nezhorší, ani nezlepší,“ dodal. 

U některých Michálek točící lasem nevzbudil pobavení, ale obavy. „A vy mi to pořád nevěříte a zlobíte se, když před tím varuji: Věci Veřejné, ANO, Piráti… Stále stejná prázdná ‚protikorupční rétorika‘, silácká gesta, vězeňské autobusy, smyčky na lasu. Příště bude možná i gilotina… Body to jistě přináší. O to větší zklamání později,“ soudí bývalý poslanec TOP 09 Miroslav Kalousek. Že je pirátská reklama s Jakubem Michálkem a lasem sice úsměvná, ale také poměrně znepokojivá, zhodnotil na sociální síti šéfredaktor Info.cz Michal Půr: „Není to zdaleka první věc, která ukazuje, že Piráti mají problém se současným pojetím spravedlnosti. A jejich volební program uklidnění rozhodně nenabízí,“ poznamenal.

„Piráti, jako kdyby chtěli oprášit, to svoje prastaré ‚Pusťte nás na ně!‘ Vždyť tak činí celá léta všechny opoziční politické strany, které zapomněly, že politika není jen ‚třídní boj‘, ale také snaha o dosahování konsenzu. Proto v ČR existuje tolik politických stran na jedno použití a starý volební korteš Kalousek varuje nejen před pirátským politickým zatměním mysli. Dokonce si myslím, že právě on, jako jeden z dnes nejzkušenějších politiků v ČR, zrozený a vychovaným jejími i svými chybami a omyly, varuje se vší odpovědností, které je jen schopen,“ dodává Zbořil.

Výňatek textu Zdeňka Zbořila
převzat z ParlamentníchListů 12.7.2021,
kde si můžete přečíst obsáhlejší politologův mateiál

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *