Go to ...
Reklama

RSS Feed

Silné strany žijí z voličské setrvačnosti, malé a nové ze sympatií. Máme 39 dnů do voleb


(Praha, 11.9.2017) Pondělní papírová média přinesla aktuální volební odhady voličských preferencí před nastávajícími volbami do parlametu. Některá čísla ze zkoumaného vzorku 5097 respondentů jsou opravdu zajímavá. Obvykle se zkoumá „rychlý” vzorek jehož se zúčastní cca 1600 dotazovaných. Tentokrát zvolily agentury Median a TNS Kantar vzorek o 5097 respondentech. Takto rozsáhlý vzorek má vyšší vypovídací hodnotu v tom, že jsou výsledná data přesnější

chybovost je nízká. V průzkumu jsou již zachycena data o chystaném stíhání dvou protagonistů Hnutí ANO a také o jejich vydání poslaneckou sněmovnou Policii ČR.

Aktuálně máme 39 dní do voleb a zdá se, že nejlepší volební potenciál (nikoliv preference) má právě Hnutí ANO, které je na tapetě, je ostře sledováno politickými konkurenty a je pod stálým mediálním negativistickým tlakem. Přesto se drží na špici u voličů. No, je to zřejmě projevem typické české vlastnosti: solidárnosti s těmi, kteří jsou v nemilosti. A s tím politická konkurence evidentně nepočítá nebo nechce počítat. Samozřejmě ku své škodě. Čísla průzkumu ukazují nárůst potenciálu (klidně by se dalo říci sympatií) voličů u těch politických subjektů, které nedostávají místo k prezentaci v médiích veřejné služby (ČT a ČRo), hlavních celostátních papírových médiích a které se snaží o svoji názorovou prezentaci většinou na internetu a nebo prostřednictvím placené inzerce. O tom, co je důvodem nárůstu sympatií, jsem se již zmínil. Teď jde jen o to, aby voličům jako celku vydržel tento trend až do samotného volebního aktu a mohlo tak dojít ke změně politického kurzu příznivějším směrem.

Břetislav Albert
Zdroj grafů: novinky.cz

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *