Go to ...
Reklama

RSS Feed

Pohled do české televizní žumpy


Zamyslete se přátelé, ale tentokrát ve vzpomínkách. Kdy jste na obrazovkách viděli nějaký kvalitní film, či seriál. Nepamatujete si a není divu. To, čím nás poslední tři roky krmí ČT a komerční TV nemá obdoby. Nova, Prima a její odnože žijí z reklam a nic nás to nestojí. Je to blbý, ale budiž. Za ČT a ČRo prý platíme neuvěřitelných 7 miliard korun koncesionářských poplatků ročně. Ale za co vlastně ty peníze vydáváme?
Za ČT4 sport. Formuli F1 nepřenáší, Roland Garros, US a Australia Open také ne, pokud naše tenisové hvězdy vypadnou před osmifinále. Fotbal ojediněle, jen když hraje Barka nebo Real. Jinak můžete jásat nad výkony florbalistů a curlingu a dalších sportů, které téměř nikdo nezná.
ČT2. Válečné a tajné operace, ve kterých vždy vítězí báječní amíci. Japonští a němečtí tupci neměli nikdy šanci. Rusové a Stalin sice většinu Evropy osvobodili za cenu cca 25 milionu padlých, přesto to v poslední době vypadá, že budeme v budoucnosti daleko více oslavovat příjezd několika amerických tanků a džípů do Plzně, kde za čokoládu a nylonky obšťasnili svým spermatem stovky našich děvčat.
A ČT 24. To je přímo pračka na vymývání mozků. Každou půlhodinu vám rvou do hlav ty stejné pracně vyfabrikované slátaniny, abyste o nic nepřišli. A navíc téměř padesátkrát za den vám opakují, že Rusko je agresor a V. V. Putin „Satan“. Musí být odvolán, přestože jeho popularita v Rusku přesáhla 80%. A nějaká podivná osůbka Michael Romancov, geograf a expert na dění ve světě, vám pravidelně vnucuje ty své nenávistné mentální výlevy o prezidentovi Ruské federace. Červotoč zavrtaný do dobře placené židle na jakési pochybné fakultě na UK. Co tam asi ten geograf dělá. Otáčí globusem, čumí na CNN (jednoznačně CIA řízené a upravované zprávy), FOX a ČT 24? K tomu si občas pročte i iDNES, aby náhodou nevybočil z trendu pravdy a lásky. Pak sesmolí antiruský komentář, který v novinách tu a tam otisknou a při troše štěstí ho i pozvou do ČT. Velké pouť za honoráři začíná. Daniel Takáč, nebo mulatka Tvarůžková kladou geografovi zapeklité otázky dle předem připraveného scénáře, který dva dny před přenosem obě strany pečlivě biflovaly a nazkoušely. Televizní střet ad hoc mezi drzou mulatkou a Dr. Vyvadilem se odehrál před řadou měsíců. Dr. Vyvadil moderátorku Tvarůžkovou zašlápl jako housenku a pochopitelně se na obrazovce ČT už nikdy neobjeví. Zato myšlenkoví exoti jako ukrajinský semita Jefim Fištejn, nebo ředitel jakési neziskovky Roman Joch, mají do České televize permanentky. Co je v pozadí a proč lesnický adjunkt a poslanec českého parlamentu Schwarzenberk není v těchto dnes vidět, nevíme a můžeme jen hádat. A to nám slibovali, že se veřejnoprávní televize budou od těch komerčních lišit především v tom, že na diváka nebude útočit dlouhé minuty reklama, že na ČT2 reklama vůbec nebude! A co se stalo? Reklamu přejmenovali na sponzorské spoty a tak dostávají další desítky či stovky milionů na svoje prebendy, které si vesele rozdělují formou nezasloužených honorářů a odměn za spolutvůrčí činnost. Pikantní je nejen z politického hlediska One man show Václava Moravce o nedělních poledních, ale možná by bylo zajímavé nahlednout do kuchyně OVM. Aby česká televize „šetřila“ finanční prostředky tak přestěhovala Moravcovu exhibici z Kavčích hor na Jakešův žižkovský zdvižený prst, což dává majiteli této architektonické obludnosti jistotu příjemného a především pravidelnéhoměsíčního příjmu, který se zcela jistě nepohybuje ve stovkách korun. Při troše skromnosti by stačilo obnovit vysílání z tzv. respiria na hlavní budově Kavek. Jenomže to bychom se pak dívali na diskutující a na pozadí by byl Pražský hrad. A to přece nejde! Tam sedí námi nenáviděný prezident! Že pane Moravče? Koncesionáři přece rádi uhradí přátelské faktury za žižkovský vysílač s výhledem na nádraží Žižkov.

Byly doby, ó doby byly a nebylo to tak dávno, kdy v biografech a v televizích dávaly kvalitní filmy. Mexické, francouzské, německé, ruské, maďarské, dánské, italské, španělské, indické atd., atd. Kam se poděly takové skvosty jako ruský Rogožkinův film Svéráz národního lovu, americko-dánsko-švédský seriál Královská nemocnice scénaristů Larse van Triéra a Stephana Kinga? Nejsou peníze? Sedm miliard ročně je málo? Proto se musíme dívat na ty americké sračky, akční filmy a „thrillery“ a mozek urážející komedie, kde se nám naznačuje, kdy se máme smát. Ministerstvo kultury a TV rada nyní rozhoduje o tom, co je pro nás vhodné? Kdo tam sedí? Že by Uhde, a pokud se zmátoří z komatu rozhodovat, co nás kulturně povznese, jako satisfakci, že ty jeho kraviny co napsal nikdo nečte. Občas nám milostivě promítnou 35 let staré snímky, klasiku (Gabin, Mastroanni,Ventura, Burton, Peter O´Tool, Delon, Denevue, I. Bergmanová, Loren), které získali za minimální autorské poplatky. Většina hereckých velikánů již zemřela a ty přežívajivší mladá generace našich dětí a vnuků nezná a jsou pro ně prázdným pojmem. Uvědomujete si vůbec, na jaké sračky se den co den díváte? No a vy, kteří přicházíte domů večer, unaveni z práce to ani v podstatě nevnímáte, co se zde přihodilo. Mrkněte se na program. Od rána do půlnoci a od půlnoci do rána na všech kanálech, včetně ČT nás krmí americkými levnými škváry, seriály a dokumenty o vyšetřování leteckých katastrof a filmy o přežití v džungli nebo dražbě harampádí z garáže. Budete mít pocit neohroženosti, když brzy ráno za tmy a mrazu půjdete do práce, a že když vás napadne varan, nebo anakonda někde na nádraží, tak ten útok zvládnete? Ale jak budete čelit ataku ožralého cikoše, který vám ukrade bandasku s kafem a svačinu? Šabatová a ten užvaněný Uhl nebo Dienstbier vám vysvětlí, že se jedná o ojedinělé, odsouzeníhodné projevy jedinců, kteří ideu multikulturalismu prozatím nechápou. Nelze popírat, že cikán není dobrosrdečný, ale když ho požádáte, aby vám půjčil stovku, tak řekne: „No jo vole, ale vod koho“?
Už vás někdy napadla prostá otázka, proč naše TV media v podstatě zkolabovala? Nákladově levné americké sračky jsou totiž zdrojem lukrativních příjmů většiny našich tzv. „umělců“, kterým očividně došlo, že v dabování jsou velký prachy. Jak by ne, když žádný příběh neexistuje, tak proč nenapsat přímo scénář někde v hospodě u piva. Ty americké jsou většinou psány v té nejprimitivnější američtině, protože klasická angličtina by se musela upravit tak, aby tomu Texasan, Portorikánec ze slums a černoch z Orleansu rozuměl. Nejenže originální skript je o ničem, ale české překlady a dabing musí urážet každou inteligentní bytost.

Autor původního textu, který jsme obdrželi emailem, je anonymní. Text obsahoval některé nepublikovatelné výrazy svědčící o tom, že pisatel byl a zřejmě stále je na Českou televizi značně rozezlen, bylo nutno text zredigovat a doplnit. Ilustrační obrázek je repro obrazovky tv vysílání OVM, diskutující Jiří Pospíšil a Václav Moravec

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

2 komentáře “Pohled do české televizní žumpy”

  1. Vladimír Š.
    4. 10. 2016 at 10.01

    Zrovna včera jsem si říkal: To nejsou filmy staré 35, ale 50 let! A že konc. poplatky si rvou do kapes televizní manageři, je nad slunce jasné. Ti ředitelé jsou jeden větší ubožák než druhej, a stejně je na tom i rada pro RT vysílání. Pamatuji na jistého Dimuna, poslance z ČSSD, který podle článku s bývalým ředitelem Janečkem, byl v ČT a dirigoval, co se má nebo nemá vysílat, celé dny v jednom kuse… kašpaři nenažraní. To, jak se na ty lži a výmysly tváří hlasatelé hlavních zpráv, je víc než tragické. Proč odešla Jolana Voldánová, není jasné jen volovi. I mně se občas z toho udělá zle! Jolano, máte mé velké sympatie a ty národe, si važ těchto a ne jiných svých představitelů!

  2. Pavel Buřič
    8. 1. 2018 at 0.53

    Typický kulturní úpadek presentovaný kapitalismem. Protilidový, úpadkový, méněcenný, hrubý a neschopný nikoho potěšit. Inu, kde vládnou prachy tam jde kultura vždy dolů!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *