Go to ...
Reklama

RSS Feed

Jak to, že nedošlo k výbuchu paliva?


Ilustrační fotografie z internetu

Ilustrační fotografie z internetu

Let německé společnosti Germanwings 4U9525 z Barcelony do Düsseldorfu 24. 3. 2015 nedoletěl. Airbus A320 se zřítil ve francouzských Alpách a do statistiky obětí leteckých neštěstí přibylo rázem číslo 150. Probíhá intenzivní vyšetřování příčin letecké nehody, skupiny pátračů vyzvedávají na místě pádu trosky stroje a lidské pozůstatky. Takto stručně by se dalo po více než týdnu charakterizovat poslední velké letecké neštěstí. Když se oprostíme od tragiky lidského rozměru a shrneme si technické údaje, zjistíme, že tu cosi drhne v informování o samotném pádu letounu. Pustil jsem si všemožné letecké nehody jež byly zaznamenány kamerami a nacházející se dostupné na internetu a porovnal je s nehodou A320. Ta se liší především tím, že letoun po dopadu na zem nezačal hořet! Byl ve vzduchu asi dvacet minut, musel mít nádrže načerpány na let a dostatečnou rezervu a přesto nedošlo při nárazu na skalnatý horský masiv k výbuchu paliva, kterého muselo být několik tun. Další podivností je rozpadnutí se letounu na tisíce drobných kousků. Nehrála zde svoji roli únava materiálu a stáří letounu? Domnívám se, že by velkokapacitní letouny měly sloužit pro přepravu lidí maximálně 15 až 18 let při cca 14tisících startech a přistáních. Poté by měly letecké společnosti povinnost letouny vyřadit, přestavět jejich vnitřní prostor a dále letadla používat jako stroje pro cargo čili nákladní přepravu. Po neblahé poslední zkušenosti by evropské státy měly uvažovat po uzákonění povinnosti lékařů hlásit případy, kdy pilot má psychické či jiné problémy, nějakému letovému dispečinku letecké společnosti (kolik má Německo společností provozujících velkokapacitní letadla? Kolik jich má ČR?) Jistě by to neměl být zásadní problém. A bezpečnost letecké dopravy za to jistě stojí. Tak to je můj názor na aktuální problém.

Břetislav Albert

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *