Go to ...
Reklama

RSS Feed

I kdyby byl zachráněn jeden jediný lidský život


Asi bude problém přesvědčit mladé lidi, aby reflexky používali

Asi bude problém přesvědčit mladé lidi, aby reflexky používali

Jako chodec budete vidět na 200m, řidič má 7 vteřin čas

Jako chodec budete vidět na 200m, řidič má 7 vteřin čas

Když někdo jinému zachrání život, stane se hodným naší úcty. O tom není sporu. K záchraně života stačí v běžném životě jen málo, u řidičů třeba jen malinko sešlápnout pedál brzdy a pokynout chodci na přechodu že o něm víte a že může bezečně přejít. O těch řidičích bych se ve svém příspěvku chtěl zmínit. V období zimních a podzminích dní, za snížené vititelnosti, za deště či sněžení, večer a v noci se po městech pohybují chodci a jsou na přechodech vystaveni stálému nebezpečí úrazu nebo smrti. Vždyť se zamyslete a vzpomínejte kolik jste potkali při podvečerní procházce městem chodců, kteří by byli označeni bezpečnostními prvky – reflexními odrazkymi. Já jsem přesvědčen, že žádného takového jste neviděli. Možná vás předběhlo školní dítko s brašnou na zádech a na té svítily proužky či kolečka. Dovedete si představit, že byste si dobrovolně dali na záda, rukávy či nohavice taková světýlka? Těžko. Ale co kdyby vám taková maličkost zachránila život?

Hlídku dopravní policie spatříte na 200 až 250m

Hlídku dopravní policie spatříte na 200 až 250m

Zaznamenal jsem informaci v tv zpravodajství o tom, jak policisté při kontrole rozdávali řidičům reflexní pásky na rukáv. No na to musel přijít opravdu nějaký policejní osvícenec! Rozdávat bezpečnostní prvky, které mají chránit chodce, řidičům – to je teda vynález! Co dělá organizace BESIP v jejímž letitém poslání je bezpečnost na komunikacích? Proč se neangažuje? Vždyť záchrana třeba jediného lidského života je tím nevyšším posláním. Chápu, že všechny aktivity jejichž cílem je dosáhnout něčeho, co by mělo celospolečenský význam, spotřebují při realizaci spoustu peněz. Lidské životy se ale nedají vyvážit penězi. Navrhuji, aby vláda uvolnila cca 200 milionů korun a nechala vyrobit miliony reflexních rukávových pásek a pak tyto prvky distribuovala do všech měst a obcí republiky. Pak by tyto pásky mohli být zdarma k dispozici v trafikách, v hospodách, na obecních úřadech, ve školách a v ordinacích.

V Praze bylo v roce 2013 zraněno na přechodech více než sto chodců a třináct z nich se nevrátilo domů vůbec. Za celou republiku je toto číslo mnohem vyšší. Pokud jste řidiči a vybavíte si jízdu za šera nebo v noci, tak je vám jasné co můžete stihnout udělat, když spatříte chodce v poslední vteřině. Neuděláte nic! Srazíte ho, protože se pohybujete rychlostí přes 30 metrů za vteřinu. A pak se rozběhne váš život úplně jiným směrem než byste chtěli! A pokud chodec srážku přežije a bude nějak zdravotně postižen, nebude na vás vzpomínat s láskou. A to jsou ony momenty, jak by reflexní pásky pozitivně ovlivnily životy vás obou. Na ilustračních fotografiích je to výmluvně doloženo.

Jaroslav Skupien

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *