Go to ...
Reklama

RSS Feed

Umíme být citliví k neštěstí druhých?


Koláž –js–

Koláž –js–

Všechna informační média jsou zahlcena zpravodajstvím o přírodní katastrofě v republice Haiti. Člověk ani nechce domyslet jak by to vypadalo u nás, kdyby nás postihla podobná událost. Divím se však, že veřejnoprávní medium, Česká televize, pojímá informace o katastrofě jako běžnou zprávu. Jen tak je možné, aby režiér ranního vysílání ČT24 v pátek 15. ledna pustil děsivé zprávy, kdy se člověku až zastaví dech nad tím, co vidí, kdy se hrdlo sevře pocit bezmocnosti nad tím, že nelze okamžitě pomoci těm trpícím lidem a vzápětí se bez jakéhokoliv přechodu objeví úžasně nevkusný a pitvořící se pajdulák zásilkového obchodu Alza.cz a vybízí křaplavým hlasem k nákupu nějakého produktu.

To je přesně ten okamžik pro Radu pro vysílání kdy by mohla rozhodnout jednou pro vždy, že do televize veřejné služby nepatří reklama. Nějaké vnitřní etické předpisy zřejmě neexistují, režisérům je to jedno, protože i oni zřejmě „jedou“ na prémie za řádně odvysílanou reklamu. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Není přece nutné, abychom kvůli Haiti u nás vyhlašovali státní smutek, kdy vláda taxativně vyhlásí co se smí a co nikoliv. V těchto případech by měla stačit obyčejná lidská schopnost být citlivý k neštěstím druhých.

–JS–

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *