Go to ...
Reklama

RSS Feed

Kdeže dobří novináři jsou?


Toto je klasický kolesový parník Vltava. Zdroj internet

Toto je klasický kolesový parník Vltava. Zdroj internet

Když se před několka dny stala na řece Volze tragická událost při které přišla o život stovka lidí, začala česká media opisovat jedno od druhého. Nezkušenost autorů se prokázala i ve veřenoprávních médiích a to je již na pováženou. Odhlédněme od vlastní tragédie a věnujme se jen technikáliím. Potopila se říční osobní loď, která si již z výroby nesla označení OL-800. Ta zkratka OL, znamená osobní loď. Ano, vyrobena byla před šestapadesáti leti v komárenských loděnicích a v roce 2003 byla vyřazena z provozu k sešrotování. Odpovědný je tedy ten, kdo loď po úředním vyřazení z provozu znovu uvedl do provozu s pasažéry a také státní orgán dohlížející na technický stav plavidel. Jenže čeští novináři se chopili možnosti očernit bývalý režim a tak se málem udusili prohlášeními o tom, že se potopila československá loď vyrobená za dob komunistického temna. Někteří dokonce označovali motorovou loď jako parník a pletli si ji s kolesovým vltavským parníkem Primátor Dittrich z r. 1908, později přejmenovaném na Vyšehrad a ještě později na Chrudim. Parníkem lze označit jen lodě poháněné parním strojem (viz Slovník spisovné češtiny, Akademia 1998) jehož síla je přenesena na lodní šroub nebo kolesový či lopatkový pohon. Ale tyhle hloupé podružnosti minuly většinu našich žurnalistických nedopečenců širokým obloukem a tak se zmohli jen na opisování jednoho od druhého. Nebylo jim ani trochu divné, že na snímku od ruské agentury není žádný komín, ani žádná kolesa. Prostě to byl parník a basta.

Novinářským zmetkem s čerstvým datem 13. 7. je zpráva o havárii brazilského letounu české výroby LET-410. Těchto kunovických výrobků bylo prodáno do celého světa velmi mnoho a létají asi pod čtyřicet imatrikulacemi. Prostě patří některé cizí letecké společnosti nebo nějakému soukromníkovi. Když se stane letecké neštěstí a letoun se zřítí, zahynou cestující a posádka, není to tím, že byl letoun vyroben v Československu, ČSSR, ČSR, ČSFR či České republice. Vinu zpravidla ukáže rozbor údajů v backboxech, svůj podíl má i tzv. lidský faktor, příroda se svými nenadálými vlivy, v neposlední řadě i zlý úmysl pojišťovací nebo teroristický. Když čeští novináři přejímají zpravodajství o leteckých haváriích v jiných státech světa, tak si všimněte, že zprávy mají zcela jiné znění: … tam a tam došlo ke zřícení letadla Boeing 747 Air France, které při přistávání atd. atd. (omlouvám se francouzským aerolinkám, že jsem si na demonstraci vybral právě jejich společnost). Vidíte ten zpravodajský rozdíl? Nikoho nenapadne napsat že havarovalo americké letadlo… U nás mají novinářské hyeny nastaveny své klávesnice prostě jinak, jen co nejvíce škodit všemu, co bylo vyrobeno u nás a hlavně pod taktovkou bývalého režimu. A tak si musíme zvyknout, že se ještě dlouho budou potápět československé “parníky” na ruských řekách nebo padat československá letadla vlastněná kdovíkým.

Břetislav Albert

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

31 068 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

About admin